Jak to działa?

…czyli Wasze najczęściej zadawane pytania i nasze odpowiedzi 💡

      I. Bezpieczeństwo i odpowiedzialność
1. Czy Sunsara posiada odpowiednie pozwolenia na prowadzenie działalności turystycznej na świecie?

Tak. Sunsara Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie jest wpisana do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych Województwa Mazowieckiego z numerem 1904, bez ograniczeń zasięgu wykonywalnej działalności na świecie.

 

 

 

 

 

 

 

Zaświadczenie Urzędu Marszałkowskiego o wpisie do Rejestru Organizatorów Turystyki
Kliknij w obrazek, aby powiększyć

2. Kto ponosi odpowiedzialność za realizację wyprawy zgodnie z programem?

W związku z tym, że posiadamy wszelkie wymagane gwarancje i pozwolenia na prowadzenie globalnej turystyki, spoczywa na nas duża odpowiedzialność za realizację wyprawy, a wszystkie nasze działania podlegają polskiemu ustawodawcy. Dla Ciebie oznacza to bezpieczeństwo i pewność, że dołożymy wszelkich starań, aby organizowane przez nas podróże były przeprowadzane nienagannie.
Jeżeli okaże się, że jakiekolwiek niedociągnięcie było spowodowane naszym błędem, jesteśmy prawnie zobowiązani do rekompensaty.

3. Czy moje wpłacone środki są bezpieczne, tzn. czy Sunsara posiada należyte zabezpieczenia finansowe?

Tak. Sunsara posiada tzw. gwarancję ubezpieczeniową turystyczną na kwotę 397413 PLN, wystawianą nam corocznie przez Signal Iduna Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Każdy klient Sunsary, dokonujący wpłat na poczet swojej wyprawy, jest tą gwarancją objęty.

 

 

 

 

 

 

 

Certyfikat gwarancji ubezpieczeniowej Signal Iduna
Kliknij w obrazek, aby powiększyć

Raz w miesiącu publikujemy też aktualny certyfikat programu Rzetelna Firma, potwierdzający brak jakichkolwiek zaległości finansowych naszej firmy.

 

 

 

 

 

 

 

Certyfikat Rzetelności Krajowego Rejestru Długów
Kliknij w obrazek, aby powiększyć

Pamiętaj: podróżując z pseudoagencjami  turystycznymi, działającymi bez niezbędnych zezwoleń, ukrytymi pod szyldami fundacji, stowarzyszeń, klubów i t.p., nie obejmuje Cię żadna ochrona prawna. W sytuacjach awaryjnych takich jak:

  • Utrata wpłaconych środków spowodowana niegospodarnością organizatora
  • Nieszczęśliwy wypadek podczas wyprawy
  • Nienależyte realizowanie programu wyprawy
  • Brak możliwości powrotu z odwiedzanego kraju
  • Inne niedopełnienie obowiązków przez organizatora

… jesteś zdany(a) całkowicie na łaskę organizatora lub siebie.  

4. Czy podróżując z Sunsarą jestem porządnie ubezpieczony(a)?

Tak. Wszystkie niezbędne ubezpieczenia tj.:

  • Koszty leczenia KL, przynajmniej 60.000 EUR
  • Następstwa nieszczęśliwych wypadków NNW, przynajmniej 20.000 PLN
  • Odpowiedzialność cywilna OC, przynajmniej 50.000 EUR
  • Bagaż̇ podróżny BP, przynajmniej 400 EUR
  • odpowiedzialność cywilna w trakcie uprawiania sportów ekstremalnych, przynajmniej 25.000 EUR (w przypadku wypraw górskich i nurkowych)

…są u nas obowiązkowe i prawie zawsze wliczone w cenę (z wyjątkiem u osób cierpiących na poważne choroby przewlekłe).

5. Gdzie uzyskam istotne informacje na temat kraju, do którego wybieram się z Sunsarą ?

Każdemu uczestnikowi wysyłamy zbiór niezbędnych informacji przedwyjazdowych, w tym o szczepieniach, bezpieczeństwie podczas wyprawy, ubiorze, walucie obcej i t.p.

      II. Ceny i wpłaty
6. Dlaczego cena całkowita za wyprawę jest podzielona na dwie waluty?

Część kosztów Twojej wyprawy ponosimy w polskich złotych, pozostałe rozliczenia odbywają się w walutach obcych, najczęściej dolarach amerykańskich albo euro. Przewalutowania zawsze wiążą się z dodatkowymi kosztami, co miałoby niekorzystny wpływ na cenę końcową. Dodatkowo, w przypadku podawania jednolitej ceny w polskich złotych, bylibyśmy zmuszeni doliczyć odpowiednią rezerwę, na wypadek globalnych wahań walutowych.
Aby więc uniknąć niepotrzebnych opłat bankowych i tym samym trzymać nasze ceny w ryzach, postanowiliśmy dzielić je na odpowiednie waluty.

7. W jaki sposób mam dokonywać wpłat?

Wszystkie wpłaty należy kierować przelewem na oficjalne konta Sunsary, podane w umowach i na naszej stronie internetowej. Aktualne numery rachunków bankowych:

20 2490 0005 0000 4520 2040 0699 (PLN)
68 2490 0005 0000 4600 8767 4883 (EUR)
82 2490 0005 0000 4600 9361 7724 (USD)

8. Nie posiadam konta w USD lub EUR.

Nie ma problemu. Skorzystaj z jednego z wielu bezpiecznych internetowych kantorów walutowych, które w prosty sposób przewalutują Twój przelew.

9. Nagle muszę odwołać swój udział w wyprawie. Co stanie się z moimi już wpłaconymi środkami?

Im bliżej podróży, tym większe ryzyko utraty dużej części środków wpłaconych na wyprawę, w przypadku nagłej rezygnacji. Wynika to z faktu, że na krótko przed wyjazdem większość opłat rezerwacyjnych nie podlega już zwrotowi. Aby uniknąć ryzyka strat finansowych, zalecamy wykupienie ubezpieczeń od rezygnacji, obejmujących wyprawę oraz bilety lotnicze. Takie ubezpieczenie należy wykupić do 5 dni po podpisaniu umowy uczestnictwa. Spytaj się nas o szczegóły.

      III. Przeloty
10. Dlaczego w cenę wyprawy nie jest wliczony bilet lotniczy do kraju docelowego i z powrotem?

Ceny naszych wypraw niemal zawsze zawierają loty wewnętrzne oraz międzynarodowe na krótszych odległościach, głównie na terenie Europy. Jednak koszty dalekich lotów międzykontynentalnych są wyższe, do tego ulegają ciągłym, czasem dużym i niemal zawsze niemożliwym do przewidzenia wahaniom. Przypominamy, że jako agencja z segmentu premium, obsługująca kameralne grupy do 12 uczestników, z założenia nie korzystamy z lotów czarterowych.
Stąd postanowiliśmy nie wliczać do naszej oferty opłat za dalekie przeloty. Taki system jest bardziej sprawiedliwy i elastyczny (możliwość rezerwacji wylotu z dowolnego lotniska na świecie; swobodny wybór, czy chcesz lecieć razem z grupą, czy skorzystać z innego wybranego przez siebie połączenia etc.).

11. Kiedy i jak rezerwujemy bilety lotnicze?

W zależności od trendów cenowych panujących na danych połączeniach, pierwszą pulę biletów, dla już zapisanych uczestników wyprawy, kupujemy na ok. 2,5 do 5 miesięcy przed jej rozpoczęciem. Bilet możesz kupić osobiście lub zlecić to nam, bez ponoszenia za to dodatkowych kosztów.

12. Czy do kraju docelowego lecę samemu czy z razem z grupą i liderem wyprawy?

Przed dokonaniem zakupu biletu, do wszystkich uczestników wysyłamy wiadomość e-mail z propozycją przelotu o najlepszym stosunku jakości do ceny. Na tym etapie każdy może podjąć decyzję, czy chce lecieć wybranym przez nas lotem, razem z liderem wyprawy, czy też dostać się do kraju docelowego na własną rękę, zgodnie z osobistymi preferencjami.

13. Czy mogę dolecieć na wyprawę z innego miejsca niż Warszawa?

Tak (patrz pkt 10.)

      IV. Koszty dodatkowe
14. Czy oprócz ceny podanej na stronie czekają mnie inne wydatki?

W Sunsarze zawsze staramy się wliczać w cenę jak najwięcej, aby oszczędzić uczestnikom ciągłego dopłacania podczas wyprawy. Są jednak wyjątki, dzięki którym jesteśmy bardziej elastyczni, dając Tobie większe pole manewru w niektórych kluczowych kwestiach (patrz pkt 15. i 16.)

15. Dlaczego w cenę wyprawy nie jest wliczone całe wyżywienie?

Posiłki to jeden z najbardziej newralgicznych aspektów każdego wyjazdu. W mało której innej kwestii panuje tyle różnych gustów i opinii. W Sunsarze uważamy, że bez porządnego jedzenia nie ma dobrego urlopu, dlatego wszędzie tam, gdzie jest wybór, chcemy pozostawić go Tobie. Jednocześnie, aby Ci go ułatwić, każdego dnia wyprawy polecamy nowe, ciekawe, sprawdzone restauracje, które możliwie najlepiej trafiają w gusta i budżety uczestników. Dzięki takiemu systemowi każdy żywi się tak, jak mu to najlepiej odpowiada. Oczywiście wszędzie tam, gdzie wybór kulinariów jest nikły lub żaden, jak np. podczas wypraw wysokogórskich lub w miejsca bardzo odludne, gwarantujemy Ci najlepsze dostępne tam jedzenie. Czasami wiąże się to np. z przygotowywaniem posiłków na miejscu przez naszych kucharzy.

16. Dlaczego w cenę całkowitą nie są wliczone bilety wstępu?

Decyzję o tym, czy masz ochotę odwiedzić jakąś atrakcję, możemy często pozostawić Tobie, nie tracąc przy tym płynności przebiegu wyprawy. To kolejna zaleta podróżowania w kameralnej grupie.

      V. Inne
17. Czy mogę dołączyć do wyprawy jakiś czas po jej rozpoczęciu lub zakończyć ją wcześniej niż zakłada plan?

Oczywiście; zawsze staramy się być elastyczni. Jeżeli nie ma logistycznych przeciwskazań, dostosujemy się do Ciebie, odpowiednio modyfikując cenę całkowitą.

18. Co dzieje się w przypadku, kiedy na wyprawę nie zbierze się minimalna liczba uczestników?

Odwoływanie wjazdów na późnym etapie przygotowań, z powodu niewystarczającej liczby chętnych, jest w Sunsarze dużą rzadkością. W takim wypadku otrzymujesz oczywiście natychmiastowy zwrot wszystkich wniesionych kosztów. Jednak z szacunku do Ciebie i Twojego czasu, zawsze robimy wszystko co w naszej mocy, aby każda wyprawa, na którą zapisali się uczestnicy, odbyła się zgodnie z planem. Czasami oznacza to nawet jej realizację z mniejszą liczbą osób, niż zakładane minimum.

Nie możesz znaleźć odpowiedzi na swoje pytanie? Zadaj nam je tu:

Pola oznaczone * są wymagane

Skontaktuj się z nami, a z przyjemnością odpowiemy na każde nurtujące Cię pytanie dotyczące naszych wypraw

22 122 02 15

Wyględowska 8/33
02-654 Warszawa

Obserwuj nas w mediach społecznościowych

Nasi partnerzy: